مفصل فیبر نوری چیست؟

mafsal

مفصل فیبر نوری چیست؟
مفصل های فیبر نوری تجهیزاتی هستند که در فیوژن اتصالات فیبر نوری استفاده می شوند همچنین از نقطه اتصال و فیوژن کابل های فیبر نوری محافظت می کنند. انواع مختلفی از مفصل ها با توجه به کاربرد آن ها وجود دارد ،مانند مفصل های هوایی و خاکی که معمولا برای کاربرد های outdoor و گاهی نیز برای مصارف زیر آبی استفاده می شوند.

انواع مفصل های فیبر نوری :

1) مفصل فیبر نوری خاکی

کابل خاکی که غالبا در مسیرهای خاکی با شرایط متفاوت خاک از جمله نرم ،زبر، سنگلاخ کشیده می شود مفصل های مورد استفاده در این محیط بایستی ویژگی ها  مربوط به محیط را داشته باشند البته باید توجه داشت که از نظر کارائی و روش مونتاژ  و بستن مفصل درست مانند انواع دیگر عمل می کنند با این تفاوت که در بعضی از مواقع برای حفاظت کابل ها آنهارا داخل کانال کشیده تا محیط اطراف کمتر به آنها آسیب بزند .معمولا مفصل ها که در داخل حوضچه قرار می گیرند کمتر بوسیله بیل مکانیکی یا موارد مشابه صدمه می بینند و از لحاظ تحمل فشارمکانیکی و ضربات احتمالی از امنیت بیشتری برخوردار هستند  ولی مواد داخل حوضچه مملو از ترکیبات شیمیائی می باشند و در گل ولای ،لجن انباشته شده   ودرحوضچه جمع می شوند احتمال خوردگی یا آب رفتگی و یا خراشیدگی ، جویدن مفصل توسط موش و سایر جانوران را افزایش می دهد که منجر به پارگی و قطع کابل یا مفصل می شود به همین دلیل لازم است که شرکت های سازنده در زمان ساخت کابل و به ویژه مفصل مورد مذکور را در نظر گرفته و مواد تشکیل دهنده روکش مفصل  را بر این اساس انتخاب نمایند   .

2) نوع هوایی

این نوع مفصل بصورت عمودی می باشد ازین رو به مفصل عمودی نیز معروف هستند. این مفصل ها به شکل گنبد می باشند. مفصل های فیبر نوری هوایی برای اتصال کابل های فیبر نوری outdoor به هم و همچنین یک راه محافظت بی نقص برای اتصالات کابل های فیبر نوری در معرض طبیعت را ارائه می دهند.

شما میتوانید با مراجعه به سایت ای آی تی بازار و تماس با کارشناسان ما از موجودی و قیمت روز کالا با خبر شوید.

دسته بندی محصولات