اینتل نخستین پردازنده‌های ۱۰ نانومتری آیس لیک را معرفی کرد

intel

اینتل طی مراسمی در جریان نمایشگاه CES 2019 نخستین سری از پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود را با نام Ice Lake معرفی کرد، این پردازنده‌ها برمبنای معماری Sunny Cove‌ توسعه داده شده‌اند. در طول مراسم امروز، اینتل تنها به اعلام خبر از راه رسیدن آیس لیک بسنده نکرد و نمونه‌ای از نسل جدید پردازنده‌های خود را نیز به‌نمایش گذاشت. Intel ادعا می‌کند که پردازنده‌های آیس‌لیک می‌توانند تا دو برابر سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های مدرن، تصاویر را پیدا کنند.

آیس‌لیک نخستین نسل از پردازنده‌های اینتل به‌حساب می‌آید که به‌صورت پیش‌فرض با تاندربولت ۳ یکپارچه شده است، اتصال وای‌فای را در بطن خود دارد و از گرافیک Gen II با توانایی تأمین توان مورد نیاز یک نمایشگر 4K بهره می‌برد. شرکت سازنده همچنین نشان داد که چگونه کاربران می‌توانند با گرافیک‌های یکپارچه‌ی Gen II‌ بازی‌ها را اجرا کنند؛ اما متأسفانه جزئیات مربوط به تنظیمات بازی اعلام نشد.

مشخصات کلی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Ice Lake برای لپ‌تاپ‌ها
فرآیند تولید۱۰ نانومتری
هسته‌ها / تردها۴ / ۸
ریزمعماری CPUSunny Cove
ریزمعماری GPUGen11
واحدهای اجرایی گرافیکGT2, 64
توان طراحی گرمایی۱۵ وات
حافظهLPDDR4X
پهنای باند حافظه۵۰ تا ۶۰ گیگابایت‌برثانیه
اتصالاتتاندربولت ۳ با Type-C
(Wi-Fi 6 (802.11ax با CRF
واحد پردازش تصویرنسل چهارم

در جریان مراسم امروز اینتل، سم برد، مدیر گروه Client Solutions در شرکت دل نیز روی صحنه آمد تا نشان دهد که شرکت متبوع او هم‌اکنون یک نسخه‌ی آزمایشی از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Ice Lake‌ را در اختیار دارد.

دسته بندی محصولات