بررسی سرور DL 380 G7

server dl380 g7

Proliant یک نام تجاری برای کامپیوتر های سرور است که در ابتدا توسط شرکت کامپک توسعه و روانه بازار شد.پس از آنکه HP شرکت کامپک را خریداری کرد به توسعه و عرضه این خانواده از سرورها تحت عنوان HP Proliant ادامه داد.

این سرور ها به چهار خط اصلی از محصولات به شرح ML,DL,BL و SL تقسیم می شوند.سرورهای DL با قابلیت نصب در رک می باشند،سرورهای ML به صورت کیس و تاور می باشند،سرورهای BL نیز شامل سرور های تیغه ای Blade است که در داخل Blade System شرکت HP قرار می گیرد و در نهایت سری SL از سرور های متراکم نصب شونده در رک برای محیط هایی با مقیاس بزرگ طراحی شده است.

در این مقاله به سرور HP Proliant DL 380 G7 خواهیم پرداخت،سروری که در سال 2011 پر فروش ترین سرور در دنیا بوده است و بی شباهت به سری قبل خود نمی باشد.

سرور های تولیدی کمپانی HP هم اکنون بخش اعظمی از دیتای دنیای ارتباطات و وب را پردازش می کنند. ازین رو محصولات قدیمی این شرکت نیز همچون محصولات پیشرو جدیدش ، طرفداران بسیاری را دارد.

یکی از محصولات مقرون به صرفه ، منعطف و قدرتمند این تولید کننده، سرور DL380 از خانواده Proliant و سری Gen7 آن می باشد . این سرور با وجود رقابت شدید با نسل های بعدی خود همچنان خریداران و مشتاقانی را دارد .

این سرور با بهره مندی از پردازنده های سری Xeon x5670 اینتل امکان پردازش تا سرعت 2.93 گیگاهرتز در بالاترین کانفیگ را محیا می کند.

DL380 Gen7 ظرفیت بهره مندی از ۱۸ اسلات کارت حافظه تا 192 گیگابایت را دارا می باشد. لازم به ذکر است این سرور از کارت حافظه های سری ۱۰۶۰۰R پشتیبانی می کند. البته اگر توان مالی شما و یا شرکت شما اجازه می دهد می توانید از کارت حافظه های پرسرعت ECC نیز استفاده کنید.

مادربرد این سرور همزمان می تواند از دو پردازشگر استفاده بکند. وظیفه ی کنترل گرمای تولید شده توسط این پردازنده ها بر عهده ی هت سینک ها می باشد . 

منبع تغذیه یکی از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده ی سرور می باشند. DL380 G7 قابلیت استفاده از دو پاور در قدرت های 460 و 750 وات را دارد. شما میتوانید در دوحالت تک و دو پاور از آن استفاده نمایید . در صورت استفاده از حالت دو پاور بایستی شما حتما از یک نوع پاور های 460 و یا 750 استفاده کنید.

اچ پی در طراحی و ساخت این سرور از ساختار ۲U به صورت رکمونت جهت استفاده در رک ها بهره برده است. شاسی از ساختار بسیار محکمی برخوردار است و بهترین توصیه برای نصب در رک استفاده از ریل های اوریجینال HP می باشد. البته میتوانید از ریل های مشابه سوپر میکرو هم برای این سرور استفاده کنید.

سرور HP DL380 G7 با کانفیگ زیر در بازار ارائه می گردد.

دو منبع تغذیه HP 460w power supply با کارآمدی 92 درصد یا بالاتر
دو پردازنده بسیار قدرتمند سری Xeon x5670
چهار عدد رم 16 گیگابایتی DDR3 مدل 10600 با قابلیت افزایش تا 192 گیگابایت
حافظه کش 512 مگابایتی ( با قابلیت افزایش تا یک گیگابایت )
بدون هارد دیسک ولی با قابلیت استفاده از 8 عدد هارد دیسک 2.5 اینچی
اگر از یک پیکربندی کوچک شروع می کنید اما انتظار دارید که در آینده ای نزدیک آن را گسترش دهید، به یاد داشته باشید که یک منبع تغذیه 1200 وات ضرورتا از قدرت بیشتری نسبت به یک منبع تغذیه 750 وات استفاده نمی کند. اگر قدرت پردازش شده توسط CPU و حافظه یکسان باشد، PSU 1200w واقعا از قدرت کمتری برخوردار است.


دسته بندی محصولات