تفاوت GLC-LH-SM و GLC-LH-SMD

glc-lh-sm & glc-lh-smd

در میان تعداد زیاد مدل های ماژول سیسکو گاهی گیج میشویم که کدام مدل را انتخاب کنیم . به این دلیل که تفاوت کد آنها ناچیز است . بعنوان مثال Cisco SFP GLC-LH-SM و Cisco SFP GLC-LH-SMD اگر نتوانید تفاوت آن ها را متوجه شوید نخواهید توانست ماژول صحیح را برای سوئیچ خود انتخاب کنید.در این مقاله سعی داریم تفاوت آنها را برای شما مشخص کنیم.

Cisco SFP GLC-LH-SM

ماژول Cisco SFP GLC-LH-SM که میتوان آن را در زمان روشن بودن سوئیچ یا روتر و هنگام فعالیت آن بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه جدا نمود(hot swappable transceiver) توانایی انتقال یک گیگا بیت داده در ثانیه را دارد و با استاندارد IEEE 802.3 1000BASE-LX/LH منطبق است . توانایی انتقال داده ها تا 10 کیلومتر با استفاده از کابل سینگل مد در طول موج کاری 1310nm را دارند و تا 550 متر با استفاده از کابل مولتی مد برای شبکه های با فاصله کوتاه استفاده میشوند.

Cisco SFP GLC-LH-SMD

ماژول سیسکو Cisco SFP GLC-LH-SMD که میتوان آن را در زمان روشن بودن سوئیچ یا روتر و هنگام فعالیت آن بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه جدا نمود(hot swappable transceiver) توانایی انتقال یک گیگا بیت داده در ثانیه را دارد و با استاندارد IEEE 802.3 1000BASE-LX/LH منطبق است و توانایی کار هم با کابل در سیستم مولتی مد و هم سینگل مد را داراست . حرف D تنها تفاوت این دو ماژول می باشد که نشان دهنده قابلیت Digital Optical Monitoring می باشد.

DOM یک رابط مانیتورینگ تشخیصی برای ماژول های گیرنده نوری فراهم می کند.DOM نظارت بر قدرت خروجی اپتیکال، قدرت ورودی اپتیکال، درجه حرارت، laser bias current و ولتاژ گیرنده پشتیبانی می کند.هنگامی که DOM فعال می شود، سیستم میزان درجه حرارت و سیگنال ها را برای ماژول در پورت های مشخص نمایش می دهد.پیام های کنسول و پیام های Syslog زمانی ارسال می شوند که شرایط عملیاتی پایین یا بالاتر از آستانه توصیه شده سازنده SFP قرار بگیرند.

کدام را انتخاب کنیم؟

سیسکو SFP GLC-LH-SM و سیسکو SFP GLC-LH-SMD بسیار مشابه و سازگار با یکدیگر هستند. تنها تفاوت این است که دومی دارای عملکرد DOM است. SFP با DOM برای فرستنده و حفاظت از سیستم بهتر است. بنابراین پیشنهاد می شود Cisco SFP GLC-LH-SMD را انتخاب کنید.

دسته بندی محصولات